مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 13:552021-07-19اجتماعي

فارس من| 20 سال چشم انتظاری کشاورزان قیر و کارزین برای انتقال آب از سد سلمان فارسی


کشاورزان قیر و کارزین حدود 20 سال است که با مشکل کم آبی مواجه بوده و در انتظار انتقال آب از سد سلمان فارسی هستند که تا کنون بی نتیجه مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، پیرو ثبت سوژه از سد سلمان فارسی در سامانه فارس من، خبرنگار فارس علت تعلل در این ماجرا را پیگیری کرد.

قبل از احداث سد سلمان فارسی رودخانه دائمی قره آغاج در دشت جریان داشته است.

احداث این سد بر بستر رودخانه خشک، کشاورزان را با مشکل روبه رو کرده است و کشاورزان با استفاده از آب استخر و باران زمین های خود را آبیاری می کنند .

سد مخزنی سلمان فارسی قیر و کارزین بر روی رودخانه قره آغاج که از کوه های زاگرس سیلاب (دوره برگشت 10ساله) 1800 متر مکعب در ثانیه است.

کارشناس آبیاری تحت فشار در شهرستان قیر و کارزین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس بر لزوم اهمیت مدیریت آب کشاورزی به عنوان عنصر حیاتی تاکید کرد و گفت: شهرستان قیر و کارزین با توجه به پتانسیل های کشاورزی و اشتغال عالی مردم به شغل کشاورزی نیاز مبرمی به آب تخصیص یافته دارد.

مقیمی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از شیوه آبیاری نوین و صرفه جویی در مصرف آب ابراز امیدواری کرد که تسریع در اجرای این پروژه موجب شکوفایی و رونق اقتصادی شهرستان شده و کشاورزان بالاترین بازدهی محصول را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| 20 سال چشم انتظاری کشاورزان قیر و کارزین برای انتقال آب از سد سلمان فارسی

فارس من| 20 سال چشم انتظاری کشاورزان قیر و کارزین برای انتقال آب از سد سلمان فارسی